Terima kasih kerana korang sudi Singgah ke Blog ini...

Blog ini aku reka hanya semata-mata utk meluahkan segala apa yang aku rasa...agar kehidupan aku lebih sempurna untuk hari demi hari.... Tak kira perasan sedih ke, susah hati ke ataupun gembira..semuanya aku akan coret kat blog ni....So aku hanya mempersilakan pada org-org yg bleh sharing ngn aku je..okey..

Anyway..Nice to meet you all...




Janji aku...

Sunday, April 29, 2012

Takziah pada Dia..

19 April 2012 aku dapat khabar berita yg sgt meyedihkan...apabila megetahui ibu sidia yg lama sudah jatuh sakit meninggalkan kita semua...walaupun antara aku dan die tiada apa2 ikatan..namun keluarganya dah seperti keluarga aku juga..sepertimana aku pernah terima dirinya..begitu juga keluarganya...Arwahnya juga sgt baik pada aku...dan aku pernh berjanji utk menjaga anak die satu hari nanti...tapi....

Tersentap aku seketika..namun apakan daya aku tak mampu utk pergi melawat arwahnya buat kali terakhir...berat sungguh aku hendak megucapkan sesuatu kepadanya...namun aku hnya dapat menelefon kak Maya..utk memastikan berita itu benar...memang ternyata benar.lalu aku cuba kuatkan hati utk menghantar SMS kepada die...

Pada hari keesokkannya..jenazah ibunya selamat di kebumikan..Allhamdullillah.....disusuli menerusi telefon je...utk mengambil berat dari jauh..apakan daya...jika aku hadir sekalipun belum tentu ada yg suka...
Sekali lagi aku menelefon Kak Maya...dan kak maya memberi ruang utk aku bercakap dgn sidia...
Ya Allah gugupnya jantung aku seketika...terasa rindu yg amat sgt..hampir setahun suara itu tidak berbisik di telinga ku...Namun aku cuba utk kawal emosi aku..namun ternyata gagal...

Berlinangan airmata aku ketika bercakap dgn sidia....apabila die bercakap dgn rendah dirinya..dia akan bernikah tidak lama lagi...Subahannallah..jatuh segala ego jantan aku...Sebenci-benci aku padanya..aku tetap sayang dan cinta die sorang sahaja..aku tiada siapa2 yg bleh aku jatuh cinta..melainkan die...
Die bermohon pada aku...dan berjanji..buang semua kenangan kita..dan cari yg terbaik daripada die...aku x mampu utk kotakkn janji die itu...kenangan saat aku dan die..dah kekal bersemadi didalam diri aku...dicungkil sedalam mana pun die tetap ada didalam hati dan pemikiranku...Itulah keikhlasan aku terhadapnya....

Takziah adalah kata2 terakhir aku sbelum kami menghentikan perbualan kami...disusuli soalan terakhir dari aku...Adakah apa yg die buat ini adalah keputusan terakhir die...dan adakah apa yg die miliki skrg sama seperti apa yg aku berikan dahulu? lalu die menjawab.." Jangan buat i serba salah u...dan apa yg i dapat tak sama seperti u berikan dan i tak tahu sejauh mana i akan percaya dgn apa yg die bakal miliki"....

Sungguh tenang hati aku seketika...Sekurang2nya kau sedar dan kau perlu tahu...Janji aku sepanjang hidup aku..aku akan buat yg terbaik utk kau..dan aku akan pastikan...tiada insan lain selepas aku dapat memberikan yg lebih baik utk kau. selain dari aku...

Apa-apapun Al fatihah buat Ibu tercinta Siti Radiah Binti Masram..semoga rohnya dicucuri Rahmat dan ditempatkan bersama org2 yg beriman..insyallah..

No comments:

Post a Comment

Nak komen..komen lahh