Terima kasih kerana korang sudi Singgah ke Blog ini...

Blog ini aku reka hanya semata-mata utk meluahkan segala apa yang aku rasa...agar kehidupan aku lebih sempurna untuk hari demi hari.... Tak kira perasan sedih ke, susah hati ke ataupun gembira..semuanya aku akan coret kat blog ni....So aku hanya mempersilakan pada org-org yg bleh sharing ngn aku je..okey..

Anyway..Nice to meet you all...




Janji aku...

Thursday, October 21, 2010

Andai suatu hari nanti aku pergi...

Inilah perkara yang paling aku takutkan...adakah ketika itu Pahala didalam diri aku dh cukup utk aku bawa kealam kematian...serta dialam akhirat...banyak tanggungan yg aku akan bawa selepas ini..adakah aku berjaya utk lakukannya...adakah aku akan berjaya utk mendidik seluruh keluarga aku sendiri yang akan aku bina suatu hari nanti...Subhanallah aku amat takut wahai tuhanku..

Namun aku cuba sebaik yang mungkin utk menjadi seorang anak, seorang ayah dan seorang ketua keluarga yg terbaik sepanjang hidup aku...cukup la sebelum aku pergi suatu hari nanti...aku sempat membekalkan ilmu agama kepada isteri dan anak2 aku insyallah...sekurang2nya suatu hari nanti apabila aku pergi isteri dan anak2 aku x pernah putus berdoa untuk aku...dan selalu membaca al-quran selepas solat...itu yg aku impikan sebuah keluarga yang cukup sempurna walaupun tanpa dihiasi dengan kemewahan atau harta benda tetapi cukup la sekadar sesempurna apa yang mampu...insyallah..

" Ya Allah yang maha besar segala puji bagimu...kau lindungi hamba mu ini dari segala keperitan hidup, kau mempermudahkan perjalanan hidupku...aku bermohon kepada mu...dengan namamu yang maha permurah dan maha pengasih...aku bermohon kau berkati dan restui hubungan aku dan bakal isteriku...kau berikan kami pertunjuk yg diredhai oleh mu...serta kau limpahkan rezeki kami sehingga ke akhir hayat kami dan bahagia didunia dan akhirat kelak" amin

4 comments:

  1. insyaAllah.. Tuhan tu maha adil... abang ingat Dia, senang la dunia akhirat abang.. tu yang dijanjikan bukan?.. semoga abang dapat apa yang abang impikan... :)

    ReplyDelete
  2. thanx sha....im very appreciated with ur advice...

    ReplyDelete

Nak komen..komen lahh